Kiezers bedankt!

De VVD Ameland heef gestreden voor zetelbehoud en dat is ons gelukt. Wij kunnen niet anders dan zeer tevreden zijn met het halen van onze missie. We nemen onze zetel in de gemeenteraad weer in de komende vier jaar. Jaren, waarin we verder willen bouwen aan een ‘nieuwe VVD Ameland’. De verkiezingsuitslag is namelijk niet het einde, maar een begin van een proces naar verbetering en vernieuwing.

Wat willen we verbeteren? We willen weer een positieve, constructieve bijdrage leveren aan het gemeentebestuur. Ons verkiezingsprogramma zal meer opgenomen moeten worden in het gemeentelijk beleid. Met onze drie kandidaten, Ieuwe Jan de Vries, Riekus Hatzmann en Dirk Kooiker, gaan we samen vorm geven aan de bijdrage van de VVD in het gemeentebestuur. We trekken daarin samen op, vullen elkaar aan en verrijken elkaar met kennis en kunde.

Wat willen we vernieuwen? Met de komst van een nieuwe lijsttrekker en een nieuwe nummer twee, heeft al een vernieuwingsslag plaatsgevonden. De komende vier jaren kunnen we aan de slag om de VVD nieuw elan te geven. Deze jaren zullen we verder moeten vernieuwen door nieuwe leden te werven, waaronder met name meer jongeren en vrouwen. De gemiddelde leeftijd van onze fractie ligt (te) hoog, daar ligt een opgave voor ons voor de toekomst.

De VVD Ameland wil voorzetting van de huidige coalitie. Er zijn de afgelopen twee jaar goede vorderingen geboekt en er is rust ontstaan in het politieke landschap. Die ontwikkeling was goed voor en die ontwikkeling willen we voortvarend voortzetten. De gemeente Ameland staat nog voor vele uitdagingen en stabiel bestuur is daarvoor onmisbaar.

Wij danken u nogmaals voor uw stem en steun.

Namens alle kandidaten van de VVD Ameland,

Ieuwe Jan de Vries